Levering & Returnering

Levering i Danmark & udland
Cosborg leverer fragtfrit ved køb over 300 kr. i hele Danmark med GLS. Privat/erhvervsadresse eller til pakkeshop.
Udenfor Danmark sælger Cosborg til Grønland og Færøerne, her betales et ekstra leveringsgebyr svarende til de omkostninger der er med forsendelse på bestillingstidspunktet. Vi behandler løbende ordre og bestræber os på en hurtig og nem levering. Alle produkter sendes med GLS fra vores lager – med levering normalt indenfor 1-3 arbejdsdage, dog påregnes lidt længere leveringstid i forbindelse med weekender, højtider og ferier. Til udlandet (Grønland og Færøerne) kan vi ikke garantere en bestemt leveringstid, da det afhænger af det enkelte lands postvæsen og toldmyndigheder.

Ændring i din ordre
Hvis din ordre ikke er blevet afsendt fra vores lager, kan du ændre eller afbestille din ordre. Kontakt venligst vores kundeservice på support@cosborg.com hurtigst muligt. Returnering af din ordre:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Cosborg. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til support@cosborg.com
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelse. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødvendig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Returvarer sendes til:
Cosborg A/S
Borgergade 32,st.th,
1300 København K
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav

Reklamation
Der er 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven – dog med forbehold for varens naturlige holdbarhed. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Køber skal påberåbe sig en fejl/mangel, ved at give Cosborg A/S besked herom på support@cosborg.com inden for rimelig tid. Der skal skriftligt beskrives hvad fejlen/manglen omhandler. Når en reklamationsvare returneres, skal kopi af faktura vedlægges. Er reklamationen berettiget refunderes returportoen.

Klage
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på telefon +45 70220616 eller på support@cosborg.com Hvis det ikke lykkedes at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal http://ec.europa.eu/odr